Van Pommeren

Wat gebeurt er met mijn pakketje wanneer je bestelt bij Van Pommeren?

Wat gebeurt er met mijn pakketje wanneer je bestelt bij Van Pommeren?

Wat gebeurt er met mijn pakketje wanneer je bestelt bij Van Pommeren?

Ik denk dat veel mensen deze vraag zich afvragen wanneer ze een order aanmaken bij onze winkel. Logisch natuurlijk. Want het is ook een belangrijke vraag om te stellen. In deze blogpost neem ik u mee aan de hand langs het hele proces wat er gebeurt wanneer u met de muis klikt en het bestelt tot aan het moment dat u het pakketje in uw handen heeft en u kan genieten van een heerlijk product van Van Pommeren. Daarnaast laten we u kennis maken met de verschillende statussen die Postnl gebruikt in het hele proces.

De eerste stapjes

U ziet een mooie melkkan op onze website staan en u denkt laat ik deze bestellen met een 1 kg pak van de Van Pommeren Blend. Heerlijke koffie! U plaatst beide artikelen in het winkelmandje en rekent af via de aangegeven betaalmethodes op onze website. Zit u onder de 35 euro dan betaald u de verzendkosten voor PostNL, dit bedraagt € 6,95. Zit u boven de 35 euro? Dan nemen wij de kosten op onze rekening. Kiest u voor afhalen in de winkel dan wordt dit verwerkt en kunt u de order komen ophalen in onze winkel. De order wordt nu doorgezet in ons systeem en komt in de bestellijst te staan waar de orders binnen komen. Wanneer de order goed doorgekomen is bij ons dan ontvangt u een bevestiging van de de bestelling. Heeft u geen mailtje gehad? Check dan even de spambox. Daar in verdwijnt nog wel eens wat. Besteld u voor 14:00 dan heeft u het de volgende dag in huis. Heeft u een grote machine die zwaarder is dan 20 kg? Dan gaat dat via onze koerier. Hoe dit gaat, dat staat hier netjes aangegeven.

De order klaarmaken voor verzending

Oke, de mooie melkkan en de Van Pommeren Blend is geplaatst en staat netjes te wachten bij ons in het systeem om verwerkt te worden door de webshop medewerker. Deze medewerker zorgt ervoor dat al uw bestellingen netjes worden verwerkt en ingepakt voor verzending. Dit doen wij met de nodige zorgvuldigheid zodat er geen fouten in bestellingen komen. Komt het toch voor? Dan staat er op de factuur die wij bij de bestelling verzenden hoe u ons het beste kunt bereiken en dan zullen wij met zorg en aandacht de vraag behandelen. De webshop medewerker pakt uw producten, checkt de producten om te kijken of alles in orde is en stop het melkkannetje en de zak koffie in de verzenddoos. Sticker erop, op de kar en klaar voor verzending! Wanneer de verzending gereed is ontvangt u een Track en Trace van Postnl. Deze kunt u het gehele proces blijven volgen.

En dan? Ready, set, go!

Aan het einde van de dag wordt het pakketje met de melkkan en de zak koffie wordt ingeladen bij de koerier van Postnl en rijdt de pakketjes naar het sorteercentrum. In het sorteercentrum wordt vastgesteld naar welk deel van Nederland de pakketten gaan, het belang van het pakket of op de grote van het pakket. Vanuit daar worden ze overgedragen aan het distributiecentra in heel Nederland. Wist u dat Postnl de grootste bezorger is van de Benelux? En dat er meer dan 1,1 miljoen pakketjes per dag worden bezorgd. Door de corona crisis is de verkoop van online producten enorm gegroeid en daardoor worden er steeds meer pakketten verstuurd. En daarom duurt het soms ook wat langer dan normaal gezegd wordt vanwege de grote aantallen aan pakketten die verstuurd wordt. Helaas gebeurd dat wel eens. Uiteraard geven wij dat aan mocht het gebeuren dat er pakketjes later dan verwacht geleverd gaan worden. Wanneer de pakketten aankomen in het distributiecentrum worden de pakketten verdeeld over verschillende bezorg gebieden in Nederland of België en word het gesorteerd op chauffeur en busje. Het laatste station is uw voordeur waar ze de pakketten komen afleveren. 

De verschillende statussen van Postnl

  • Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in het sorteerproces.

De zending is opgehaald maar nog niet gescand op het sorteercentrum. Maar voor de duidelijkheid is de het pakketje wel in het bezit van Postnl.

  • Zending is bij PostNL

Zending is gescand bij Post NL en wordt gereed gemaakt voor het sorteerproces.

  • Zending is gesorteerd

Zending is gesorteerd en is klaar voor verzending.

  • Bezorger is onderweg Hoera!

De bezorger is onderweg en komt het pakketje afleveren.

  • We hebben u gemist, we komen nog een keer

Helaas, u was niet thuis. We komen nog een keertje.

  • Zending is bezorgd

Het pakketje is bezorgd.

  • Zending is bezorgd bij de buren op nr. […]

Bezorgd bij de buren. Haal het daar even af.

  • Zending af te halen bij PostNL-locatie

Het pakketje ligt bij een Postnl locatie

  • Vertraagd

Zending is vertraagd

Volgende lezen

Wat zijn je rechten bij een online bestelling?
Piston of Filterdrager?

Laat een reactie achter

Deze site wordt beschermd door hCaptcha en het privacybeleid en de servicevoorwaarden van hCaptcha zijn van toepassing.